Nyheter

November


Vi har flyttat! Inte så långt, bara en bit söderut på samma gata i Borås – Katrinedalsgatan 53. Det är lite provisoriskt än så länge. Men ni är välkomna att besöka oss, när corona-restriktionerna lättat!

Skärmdump från Inköpsorder


HELT NY FUNKTION!

Inköpsorder


Inköpsmodulen hanterar de löpande inköpen till företaget. Som vanligt har man full spårbarhet och historik.

Du hittar inköpsorder under Utför. Där kan du snabbt lägga till en inköpsorder, skicka iväg den via epost, skriva ut den, ladda upp bifogade filer mm. Det går också att lägga till en inköpsorder direkt via en arbetsorder.

Ser du inte inköpsorder i Menyn? Prata med den hos er som har hand om administratörskontot.

Administratörer! För att nya funktionen ska visas behöver du logga in och ge era användare rättigheten att skapa, visa mm. Läs hur du gör HÄR.

Ladda upp fler filer samtidigt

Nu kan du ladda upp flera dokument samtidigt och istället för en textlänk ser du en tumnagelbild på dokumentet.
Lättare att hitta rätt dokument!

Så här kan det se ut om du laddar upp foton via din mobil. Perfekt om du fotat av en skadad enhet t ex.

QSR – en av våra kunder


QSR är ett serviceföretag som lagar alla maskiner i köken på de stora fastfoodkedjorna såväl som den lilla glasskiosken och alla däremellan. 

”Vi är flera tekniker ute på fältet, dessutom spridda över landet, och vi sökte ett system som är lätt att jobba med, både på fältet och i efterarbetet att förvandla jobbet till en faktura.”

”Serviceprotokoll växer och förbättras ständigt, det är ju fantastiskt bra!”
Läs mer under Våra kunder.

Egendefinierade fält

Tips till administratörer


I förra nyhetsbrevet berättade vi att du som är administratör kan skapa egna fält (egendefinierade fält) i Arbetsordrar. Har du testat än?

Nu har vi fixat så det även går att skapa egendefinierade fält för Kund och Anläggning! 

Det går också att lägga till förslag på innehåll i fältet du skapat. På så sätt får de som lägger in information stöd och ni får en formalisering av uttryck som används.

Vem är Joel Larsson?


Joel startade sin resa som kundtjänstmedarbetare på Tele2, har jobbat som gruppchef på Scandics centralbokning och är även en meriterad IT-tekniker med erfarenhet som konsult på Navipro. Därefter startade resan inom sälj och han är nu Serviceprotokolls säljare.

Joel är sedan 2018 pappa till Hugo. Det stora fritidsintresset utöver familj och jobb är att träna Crossfit.

Kontakta Joel: joel@oo-software.se Mobil: 0760 – 34 25 27


Oktober

Planeraren. Här ser man färgkoderna.

Planeraren

I Planeraren kan du planera och fördela arbetet på ett enkelt och effektivt sätt. 

I fliken Resurs (i högra delen av skärmen) ser du alla ordrar från er Att göra-lista. Bara att klicka och dra in en order i planeraren för att lägga schema!

På sidan ser du också tillgängliga medarbetare och kan lätt fördela arbetet mellan era tekniker. Genom att ge medarbetarna olika färger får du snabbt en bra överblick över vem som tilldelats en arbets- eller serviceorder.

Nytt är också att du kan välja mellan att visa en vecka eller en månad. 

Exempel på en färgkodad tidsrapport.

Läs mer om Tidsrapport

Tidsrapport


Inte ny, men vi har gjort tidsrapporten tydligare genom att ge tidsrapporttyperna (t ex vabb, övertid, restid) olika färger. Som inloggad som administratör kan du klicka på Ändra typer om du vill välja andra färger än de förinställda. 

Exportfunktionen är uppdaterad och kan göras till Excel och till Visma för er som använder det systemet.

Här ser man ett egendefinierat fält
Här ser man ett egendefinierat fält.

Läs mer om Egendefinierade fält

Tips till administratörer

Egna definitioner

Som administratör kan du nu sätta upp egna definitioner i arbetsorder för just era specifika behov av fält. Kanske behöver ni ett fält för Särskilda upplysningar, avdelning eller Typ av fastighet? Inga problem!

Undergrupper

Som administratör kan du dela in resurser i grupper och undergrupper (t ex arbetslag, geografiska områden mm). Det gör det lättare att hantera och få en bra överblick över till exempel arbetslag och enheter.

Robin Dorbell

Kontakta Robin: robin@oo-software.se Mobil: 0730 – 22 55 04

Vem är Robin Dorbell?

Robin är systemarkitekt med ett brinnande intresse för optimering och simplifiering. 2014 byggde han grunden till det som nu är serviceprotokoll.se. Samtidigt har han konsultuppdrag för ett flertal företag i Borås.

På fritiden flyger han, både segel- och motorflyg och utbildar nya segelflygare inom Borås Segelflygklubb. Nyaste hobbyn är klättring! 

En av Myhrvolds servicetekniker vid sin bil
En av Myhrvolds servicetekniker vid sin bil

Möt en av alla våra kunder –Myhrvold Nordic AB

Myhrvold Nordic AB marknadsför, levererar och utför service på utrustning till Dagligvaruhandel, Livsmedelsindustri och Storkök.

Så här svarar de på frågan: Vad är det bästa med Serviceprotokoll.se?

”Serviceprotokoll.se ger oss en god plattform som möjliggör att servicen mot kund hamnar i fokus. Rätt delar, rätt pris och arbetstidsdebiteringen blir korrekt och som oftast direkt godkänd av kund på plats med den digitala signeringen.”

Logga och länk till Myhrvold Nordic AB


Nyheter september

Börje, Robin, Joel och Rasmus
Här är gänget bakom Serviceprotokoll.se – Börje Kroon, Robin Dorbell, Joel Larsson och Rasmus Eriksson.

Nu finns det ett nyhetsbrev från Serviceprotokoll.se! En gång per månad tänker vi höra av oss till er som använder tjänsten och berätta om nya funktioner, uppdateringar, tips och tricks, nya kunder mm.

Vill du också få nyhetsbrevet direkt till din e-post? Hör av dig till joel@oo-software.se

NYTT – Sortera listor som du vill!

Så ändrar du sorteringen i en lista

Vill du ändra på sorteringen i din att-göra-lista eller i olika register i systemet? Nu kan du det! Klicka på listsymbolen (tre vågräta streck) och sortera på många olika sätt – kund, anläggning, kategori, status mm.
Här hittar du mer om listvyn.

De små symbolerna i högra övre hörnet syns när du är inloggad

Vad är på G?

Just nu växer två nya funktioner fram – Chatt (pratbubblan i bilden ovan) och Lager. Med chatten kan ni lätt hålla kontakt med varandra inom olika arbetsgrupper.
Lager-funktionen tas fram till er som hanterar egna lager. Båda funktionerna kommer att lanseras inom kort. 

Serviceprotokoll.se innehåller många funktioner. Har du koll på alla? Under Funktioner hittar du mer info.