Nyheter

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev.
Nyhetsbrevet skickas automatiskt till alla som har eller testar systemet.

Utveckling och uppdateringar hittar du också i vår Dokumentation under Systemuppdateringar.

November

Logo Alimak Group

Alimak Group – användare och delägare

Vi välkomnar Alimak Group både som delägare i Serviceprotokoll.se och användare av vårt system.

I och med samarbetet med Alimak Group tar vi steget ut på den internationella servicemarknaden. Alimak Group har tekniker över hela världen och först ut att använda vårt system utanför Sverige blir Australien och Spanien. 

Alimak konstruerar och tillverkar branschledande lösningar för vertikala transporter.

Besök Alimak Group

Ny artikel? Snabbt fixat!

Finns inte artikeln i artikelregistret när du ska lägga till den på en order, offert eller kund?  Nu kan du snabbt lägga till artikeln med artikelnummer, beskrivning och pris direkt i en popup. 

Läs mer om artikelregistret

Logo MarinService

Välkomna!

Vi hälsar Skåneportar, Team PTL AB och MarinService varmt välkomna som användare av vårt system.

Portar, värmepumpar och båtar … Serviceprotokoll.se funkar för så många olika tjänster.

Oktober

Skapa Favoriter

Nu kan du spara sökfilter som Favoriter!

Trött på att ställa om ditt sökfilter hela tiden? Skapa Favoriter istället!

Du kan skapa så många favoriter du vill och får plats med och på alla ställen där det finns en Spara inställningar-knapp – Att göra, Arbetsorder, Serviceorder …

Läs mer om hur du skapar Favoriter.

Logo Microsoft Dynamics NAV

Integration med Soft One och Microsoft Dynamics NAV

Vi erbjuder nu integration med ytterligare två affärssystem – SoftOne och Microsoft Dynamics NAV (fd. Navision). Integrationer hittar du under Gruppinställningar inloggad med ert admin-konto.

Utveckling Kundregistret

Efterlängtat och nu är det fixat – möjligheten att sortera och filtrera i kundregistret via den detaljerade listvyn.

Vi har också lagt till Historik på kund.

Att se historik är en användarrättighet som ställs in med ert admin-konto. Rättigheten finns under Övrigt på användaren. Det ger också rättigheten att se historik på arbetsordrar.

Flytt av modul- och användarrättighet

En hel del användarrättigheter och modulinställningar som tidigare ställts in av oss kan ni nu själva styra över.

Ändringen kräver ingen åtgärd från dig som kund, utan era valda inställningar är överflyttade.

Fördelen är att ni nu själva, med ert admin-konto, kan aktivera fler moduler och ställa in användarrättigheter på dessa.

Sortera arbetsorder

Sortera mera!

Nu kan du också sortera ordrar inne på en Kund, Anläggning och Serviceobjekt.

Klicka på Visa alla under ordrarna för att få fram sorteringsmöjligheten för alla ordrarna. Klicka på tabellnamnen för att sortera. En pil markerar vilken sorteringsordning du valt.

Ser du inte Visa alla? Det beror på att det finns färre än 10 ordrar. Då visas pilen direkt.

Använder ni Register – Ordrar?

Där har vi nu lagt till listvy och kategorier för att sortera informationen. Kategorierna är de samma som finns att välja på i Att göra.

Analys av kostnader för en läcka

Dokumentera, analysera och minska kostnaden vid läckor

Ingen ny funktion men en högst aktuell funktion med dagens energipriser.

Servar ni tryckluftsanläggningar? Använd då vår modul Läcksökning för att dokumentera läckor. I modulen finns ett analysverktyget där du snabbt ser hur mycket läckan kostar i pengar, kWh och i läckt CO² bl a, om den inte åtgärdas.

Kontakta oss om du vill använda Läcksökning så aktiverar vi modulen.

Nu visas klockslag för bokningen!

Att göra-, Arbetsorder– och Serviceorderlistorna och Order-registret visar nu statusen BOKAD samt bokat klockslag istället för årtal.

Undantaget är om bokningen är satt till start 00:00 då visas fortsatt årtal.

September

Serviceprotokoll-inställning att fixa!

Tillagd inställning för att visa alla kontrollpunkter med beskrivningar längst ner i det utskrivna serviceprotokollet.

Inställningen görs genom att logga in med admin-konto och klicka på Modulinställningar – Serviceprotokollinställning och markera ”Visa servicepunktsbeskrivningslista i slutet av protokollet”

Varmt välkommen – The First Impression Company!

”Oavsett vilket sorts möte så står det alltid kaffe på bordet”.

The First Impression Company hjälper företag att skapa ett första intryck genom att leverera, ansvara för installation och inställningar samt serva kaffeapparater och varor som hör till.

Vi är så glada att ni valt Serviceprotokoll.se för att hålla reda på er service.

Citatet är från The First Impression Companys hemsida.

Tobias, Joel, Rasmus, Robin och Börje.

Fika med oss?

Vårt kontor behövde lite uppfräschning och framförallt möjlighet att fixa kaffe. Nu är renovering klar! Vi har nu också möjlighet att ha mindre möten på vårt kontor.

Har du vägarna förbi Katrinedalsgatan 53 är du hjärtligt välkommen att titta in till oss! Vi lyssnar förstås på The First Impression Company och ser till att ha färskt kaffe!

Hitta till oss

Nyheter i korthet

Kontaktorder: Sorteras på planerad datum istället för på skapad datum.

Tidsrapport: Om det finns osparad tid på en order adderas den till tidsrapporten vid laddning.

Offert: Lagt till möjlighet att skicka offerten direkt från offerten med e-post.

Listvyn för Försäljningsorder visar netto, totalt och TB.

Serviceprotokoll: När du utför en service kan du ändra och lägga till information om serviceobjektet genom att klicka på pennsymbolen. En snabbväg öppnas där du gör dina ändringar. Klicka på spara.

Vi har lagt till integrationsmöjlighet till affärssystemen PEAccounting och Pyramid.

I Systemuppdateringar lägger vi fortlöpande in nya uppdateringar.

Exempel på kommentarsfält

Kommentarsfält på serviceorder

Nu finns det ett kommentarsfält på serviceorder och serviceprotokoll, precis som det du redan är van vid på arbetsorder.

Kommentarerna kan ändras eller tas bort, visas för kund eller endast internt.

Du vet väl att du också kan låta dina kundanvändare skriva och svara på kommentarer på ”sina” ordrar? Tilldelad tekniker får en notifikation när en kommentar är inlagd av kunden.

Läs mer om serviceorder / Läs mer om kommentarer

Klona serviceobjekt – ny användarrättighet

Nu kan ni välja vilka användare i er grupp som ska ha rättighet att klona ett serviceobjekt. 

För att ställa in denna rättighet behöver ni logga in med ert admin-konto, välja medarbetaren som ska ha denna rättighet och klicka på Ändra rättigheter. Under rubriken Serviceobjekt hittar du knappen Klona.

Läs mer om serviceobjekt

Joel Larsson

Joel tillbaka på 100%

Nu har lille Malte börjat på förskola och vår säljare Joel är tillbaka på fulltid.

Boka gärna in ett möte så berättar han om fördelarna med att använda Serviceprotokoll.se och visar hur systemet fungerar. Live eller via nätet efter era önskemål.

Du når Joel på tel 033-323 31 33 eller e-post joel@serviceprotokoll.se

Augusti

Logga för Jape AB

Varmt välkomna Jape AB laserservice!

Jape AB säljer samt utför service och underhåll på Bystronic Lasermaskiner.

Läs mer på Jape AB´s hemsida

Vi välkomnar ME Storkök som kund hos oss!

Exempel på egen text i bokningsmeddelande

Epost/SMS-funktioner

Har du sett att det nu går att skicka SMS från Serviceprotokoll.se?

I vårt system finns många olika sätt att kommunicera med kunder och internt. I vår Dokumentation finns nu en hel sida med tips på alla möjligheter för epost och SMS.

Till sidan Epost/SMS-funktioner

Juni

Välkomna Port & Industriservice

Vi är glada över att kunna hälsa Magnus och Niclas som driver Port & Industriservice i Ljungby välkomna som kund hos oss.

Logga för Port & Industriservice Ljungby

Port & Industriservice hemsida

Vi välkomna Sydsvenska truckservice som kund hos oss!

”Sydsvenska Tryckluftsservice AB erbjuder total service och reparation av mobila och stationära kompressorer och kompressoranläggningar, allt från sjukhus,tandläkare tung industri, mjölkbönder och brunnsborrare.”

Sydvenska truckservice hemsida.

Fri klarmarkering i tidsrapport 

Frustrerad över att en tidsrapport inte kan klarmarkeras för att fördelade timmar ej överensstämmer med inlagd arbetstid? Vi fixade en ny inställning ni kan testa. Men den går det att klarmarkera även om tiderna inte stämmer. Information om differensen anges fortfarande.

Gör så här:

  1. 1.Logga in med ert admin-konto.
  2. 2. Klicka på Ändra tidsrapportinställningar under Modulinställningar.
  3. 3. Klicka i  Fri klarmarkering under Vyinställningar.

Läs mer om Tidsrapport.

Bättre koll på boknings-bekräftelser

Att hantera bokningsbekräftelse på ordrar har blivit smidigare. Nu ser du när en bokningsbekräftelse har skickats till kontaktpersonen på ordern, om bokningen ändrats efter att bekräftelse skickats samt kan skicka direkt från detaljvyn på en order. 

I bokningsbekräftelsen har vi dessutom lagt till ordernumret.

Läs mer om bokningar i Dokumentationen om Arbetsorder.

Mobilvy där man ser info om objektet man är på

På vilket uppdrag är jag?

För att göra det lite tydligare var du är i en order la vi till en informationsruta längst upp som anger vilket uppdrag du är på (serviceobjektet + beskrivningen av uppdraget). Trycker du på rutan så kommer du längst upp på uppdraget.

Rutan finns endast i mobil.

Se faktura direkt på en arbetsorder

För er som har integration med Fortnox finns nu en snabbväg att se en faktura. 

Längst ner på en fakturerad arbetsorder finns en länk ”Visa faktura”.

Fakturan visas som pdf. 

Koppla ett avtal till uthyrning

Uthyrning är under utveckling och det tillkommer funktionen lite då och då. Så nu kan du lägga till ett avtal eller en försäljningsorder på en bokad uthyrning.

Klicka på bokningen och välj det du vill skapa. Objektet, kunden och datum fylls i automatiskt i den skapade ordern eller avtalet. 

Läs mer om Uthyrning.

Välkommen Brandservice Örestads Brandtjänst AB!

Brandservice Örestads Brandtjänst AB erbjuder olika typer av brandskyddsredskap, förser sina kunder med utrymningsplaner och annat brandmaterial. De håller även i praktisk och teoretisk brandskyddsutbildning i hela Skåne.

Brandservice Örestads Brandtjänst AB´s hemsida

Maj

Nu kan kundanvändare lägga och svara på kommentarer. I exemplet här har vi maskerat kundanvändarens användarnamn av säkerhetsskäl.

Kundanvändare:
Layout- och funktionsändringar

En ny rättighet för kundanvändare är tillagd: Visa bruttopriser.
För att ställa in rättigheten till en kund gör så här:

  • Leta upp kunden
  • klicka på kundanvändarens epost
  • välj Ändra rättigheten.

Vi passade samtidigt på att snygga till och förenkla rättighetssidan.

Dessutom kan en kundanvändare nu skriva egna och svara på kommentarer på ”sina” ordrar. Tilldelad tekniker får en notifikation när en kommentar är inlagd av kunden.

Utvecklingsförslaget fick vi från en av våra kunder – IMA Pump. Tack för alla bra förslag vi får in!

Symbol för uppdatering - två pilar i cirkel

Få full koll på utvecklingen av Serviceprotokoll.se

För att ge er snabbare information om vilka uppdateringar och utvecklingar som sker finns nu sidan Systemuppdateringar.

Sidan hittar du under Support Dokumentation. Är du inloggad – klicka på länken Användarmanual.

Listan uppdateras i slutet av varje vecka. Nedan ser du några exempel på uppdateringar publicerade på sidan Systemuppdateringar.

Nyheter i korthet

Det går nu att ange räkneverk  Gruppens modeller. Läs mer i Dokumentationen.

Från Planeraren / Uthyrning kan du skapa ett avtal eller inköpsorder direkt på en bokning. Läs mer i Dokumentationen.

I listvyer kan du välja att sortera på kategorin TB (totalpris).

När du skapat en offert och från den genererar en försäljningsorder skapas också en följesedel som kan skrivas ut. Villkor mm från offerten kommer automatiskt med på följesedeln.

Lager. Sökning på kommentar möjlig.

Kundregister. Karta som visar kundens anläggningar tillagd. Tänk på att tillåta Platstjänster i din webbläsare. Om du inte ser kartan kontakta oss så öppnar vi funktionen.

Hämta info direkt från Bolagsverket

När du lägger till en ny kund kan du hämta företagets namn och adress automatiskt från Bolagsverket. Skriva in organisationsnummer för kunden och klicka sedan på förstoringsglaset. Klart!

Ytterligare information kommer att kunna hämtas automatiskt – när/om Bolagsverket lägger till det i sitt API.

Gustaf Björkman på Besiktningsbolaget
Gustaf Björkman på Besiktningsbolaget.

Därför valde Besiktningsbolaget Serviceprotokoll.se

Kan ett besiktningsbolag ha nytta av Serviceprotokoll.se? Vi pratade med Gustaf Björkman på Besiktningsbolaget som jobbat med vårt system ett drygt halvår.

Vi har länge letat efter ett sätt att strukturera servicen av de avfuktare som vi har installerat ute hos kunder, t ex i krypgrunder. Av en tillfällighet fann vi Serviceprotokoll och insåg att tjänsten kunde hjälpa oss med allt från strukturering, planering och serviceprotokoll. 

Läs hela intervjun med Gustaf.

Logga Elektrokök

Elektrokök Storköksservice AB använder nu Serviceprotokoll. Varmt välkomna i gänget!

Elektrokök storköksservice erbjuder service & reparationer i Borås med omnejd och är auktoriserad servicepartner till de flesta marknadsledande tillverkarna inom storkök som t.ex Rational, Getinge, Wexiödisk, Hobart .

Elektroköks hemsida

April

Möt en av alla våra kunder – Johan på VS Truck

Jag använder register väldigt mycket för att hitta kunder och objekt snabbt och det går smidigt att skapa ordrar utifrån registerna.

Följ med oss till VS Truck i Viareds industriområde i Borås och träffa fältservicetekniker Johan Skoglund. Johan har över 20 års erfarenhet som tekniker. 

Läs intervjun med Johan

Tobias Davidov

Vi har fått en ny medarbetare!

Tobias Davidov har lång erfarenhet inom digital marknadsföring i en rad olika roller och branscher. Hos oss arbetar han främst med försäljning men även marknadsföring. 

Största delen av fritiden ägnas åt familjen och barnen Elliot och Vilgot, annars gillar han att arbeta praktiskt, snickrar gärna hemma eller bygger om motorcyklar. 

tobias@serviceprotokoll.se
mobil: 0706 69 43 00

Nyheter i korthet

Kundkommentarer

Kundanvändaren kan skriva och svara på kommentarer. Som vanligt kan endast den som skrivit kommentaren eller en administratör ta bort kommentaren. Den som tilldelats ordern får ett mail om att en kommentar lagts till.
Läs mer om att lägga till kundanvändare.

Ny sökmöjlighet

Du kan nu söka på kontaktperson och i Kundregistret.

Plocklista

Rasmus har städat plocklista/beställningslistan (pdf) lite. Fler designändringar av ALLA utskrifter är på g. 

Menyproblem?

Har du också problem med dropdown-menyerna när du använder Iphone? Nu har Joel klurat ut hur man löser det. Se Fix & trix-sidan så får du instruktioner.

Ställ in antal/värde då du vill ha en signal om att fler artiklar måste beställas.

Sätt beställningspunkt för lagervaror

Nu kan du ställa in så du får en signal när det är dags att beställa fler av en lagervara. När värdet underskrids blir lagervaran rödmarkerad.

Längst ner på en Lagerlista hittar du knappen Beställ bristande som skapar en inköpsorder med artiklarna.

Dokumentation kring Lager

Välj startsida under dina kontoinställningar.

Nya funktioner i dina kontoställningar

Välj vilken startsida du vill ha

Under dina kontoinställningar (klicka på ditt namn när du är inloggad) hittar du nu en lista där du väljer vilken din startsida ska vara när du loggar in i serviceprotokoll.se.

Som standard är din startsida Att göra och om ni valt att inte använda Att göra blir det Arbetsorder.

Ingår du i flera grupper kan du välja startsida för varje enskild grupp. Admin-konton kommer fortsatt till Gruppinställningar.

E-postkopia till dig själv

När du skickar mail från systemet blir reply to-adressen alltid din e-postadress. Vill du ha en kopia till dig själv ställer du in det i dina kontoinställningarna.

Dokumentation kontoinställningar

Välkommen Gotlandsfilter!

Kul att ni valt att använda vårt system. Lycka till med företaget, Adam, och grattis till er nya logga.

Gotlandsfilters hemsida



Mars

NETERO använder nu Serviceprotokoll. Varmt välkomna i gänget!

NETERO levererar hållbara nätverkslösningar med en Norrländsk prägel till kontor, lägenheter, fiberföreningar, stadsnät …

Om du behöver support

Slipp gå via din e-post om du behöver vår hjälp eller har en fråga om systemet. Klicka bara på frågetecknet när du är inloggad i systemet och skriv din fråga.

Frågetecknet hittar du överst till höger ihop med chat, notifikationer mm, om du sitter vid en dator och inne i “fönstret” om du använder mobil enhet.

Nyheter i korthet

Arbetstider bokningar

Användarens arbetstider fylls i automatiskt när du gör en ny bokning på en användaren.

Filter Egen status

Vi har lagt till så du kan söka fram serviceordrar där ni har satt en egen status. 

Datum på varje artikelrad

I serviceprotokollet visas Tillagd datum för varje artikel precis som i en arbetsorder.

Generera försäljningsorder

Från en offert kan du generera en försäljningsorder.

Ladda upp dokument för serviceobjekt via serviceordern.

Nu har Rasmus fixat så du kan se och ladda upp dokument och bilder för ett serviceobjekt redan inne på en serviceorder. 

Filerna du laddar upp på en serviceorder kommer automatiskt att läggas till även i serviceobjektets dokumentation i Serviceobjektsregistret.

Uniscents logga

Uniscent använder nu Serviceprotokoll. Varmt välkomna i gänget!

Uniscent arbetar med doftdesign hos företag för att skapa unika miljöer och minnesvärda kundupplevelser.

Nya rättigheter för användare att ställa in

Det går nu att välja vem som kan se och ändra i bokningar på en arbetsorder.

  • Logga in med ert admin-konto.
  • Under Gruppinställningar – Rättigheter för användare, klickar du på användaren som ska ha dessa rättigheter.
  • Scrolla ner till rubriken ARBETSORDER.
  • Klicka i Visa bokningar och Hantera bokningar.
  • Spara.

MFT Maskin och fordonsteknik använder nu Serviceprotokoll. Varmt välkomna i gänget!


MFT Maskin och Fordonsteknik reparerar och servar maskiner och bilar.

Välkommen som användare av Serviceprotokoll.se SÄKA!

SÄKA erbjuder skräddarsydda larm till privatpersoner och företag i Norrköping, Nyköping och Katrineholm.

Besök SÄKAs hemsida

Februari

Välkomna som användare av Serviceprotokoll.se rRebel!

Som officiell importör av professionella espressomaskiner, kvarnar och hetvattensystem från tillverkare som La Marzocco, Mahlkönig, Ditting & Marco erbjuder rRebel ett stort urval av kaffeutrustning till din kaffebar, restaurang eller ditt kontor.

Besök rRebels hemsida

Kan en flygklubb använda Serviceprotokoll.se?

Borås Flygklubb (BFK) är en av våra lite mer ovanliga användare av Serviceprotokoll.se. Vi frågade Pelle Ålander, medlem i BFK, om hur klubben använder systemet.

– Jag har det för att följa upp arbetet med flygsäkerhetsdirektiv från EASA och FAA (AD) samt tillverkarnas Service Bulletins (SB) och manualutgåvor. Jag lägger in senaste version som då poppar upp i nästa service.

Läs hela intervju och se ett exempel på protokoll.

Exempel från inköpsorder som visar de olika status-färgerna

Inköpsorderfix

Status på inköpsorder har fått ett lyft. Inköpsordrar går nu att klarmarkera “Sätt som klar” och markera som skickade “Sätt som skickad”.

Färgerna i listläget ändras och visar aktuell status, precis som för andra ordrar. Grön för skapad, orange för påbörjad och mörkblå för klar. 

Nyheter i Lager-funktionen

Nu kan du exportera listor över lagervarorna i ett lager och transaktionshistoriken.

Klicka på Ladda ner-symbolen. Inne i ett lager är den svart (den högra i bilden ovan). I Transaktionshistoriken är den blå. 

Längst ner, inne på ett lager, hittar du nu också knappen Migrera. Med den flyttar du (gör en inleverans) snabbt och enkelt alla varor från ett lager till ett annat.

serviceprotokoll logo

Uppdaterad logga och design

En bra hemsida kan alltid bli bättre. Därför har vi skruvat lite på designen för att få sidan ännu lite tydligare. Hoppas du gillar ändringarna!

Sedan har vi skippat OO Software i loggan. Men det är fortfarande OO Software AB som äger och utvecklat Serviceprotokoll.se.

Tack för lånet av foton från er verksamhet VS Truck!

Välkomna som användare av Serviceprotokoll.se VS Truck!

VS Truck säljer, servar och köper truckar. De har ”Sveriges bästa utbud av nya och begagnade truckar.”

Med hjälp av Serviceprotokoll.se får de nu stenkoll på sina serviceåtaganden och kan se till ”att servicen görs i rätt tid, och med rätt insats”.
Välkomna i gänget VS Truck! Vi är så glada att ha er som kund.

Läs mer på vstruck.se

Ett exempel på vad Percus kan göra. Bilden är lånad från Percus Instagram-konto.

Percus använder Serviceprotokoll.se

Välkomna i gänget Percus!

Percus i Umeå är en komplett mekanisk verkstad med inriktning på prototyp och legotillverkning.
De tillverkar och reparerar metallkonstruktioner av olika slag. Det kan vara fråga om svetsarbeten, att byta olika typer av slitdelar eller att tillverka en ny del. De har även försäljning av handelsstål.

Läs mer på Percus hemsida

Excenterpress från PM Service

Välkommen PM Service!

PM Service, specialist på excenterpressar har börjat använda Serviceprotokoll.se. Varmt välkommen i gänget!

PM Service reparerar bl a begagnade delar och nytillverkar efter prov eller ritning.

Bilden på en excenterpress har vi fått låna av PM Service. Tack för lånet!

Besök PM Service hemsida

Support page

User manual and News

Now we have finally translated all the pages in the User Manual and also added a News page at Serviceprotocol.com.

So when ever you need information in English visit the User Manual at Serviceprotocol.com

Januari

Logga Höglandets lås & säkerhet

Vi hälsar Höglandets lås och säkerhet varmt välkomna som användare av Serviceprotokoll.se

Höglandets Lås och Säkerhet AB är en låssmed som hjälper dig med allt inom lås, passersystem och säkerhetstjänster.

.

Underhållsmässan

Pga restriktionerna som införs 19 januari har Underhållsmässan beslutat ändra datum. Nytt datum för mässan blir 31 maj – 3 juni.

Serviceprotokoll.se kommer att finnas där i monter A04:32.

Klicka på bilden så blir den mer läsbar :).

Utveckling av Lager-funktionen

Med hjälp av våra kunder har vi nu hårdtestat och utvecklat Lager-funktionen. Tack för hjälpen! Nu lämnar vi beta-versionen.

Utvecklingen innebär några nya användarinställningar. Logga in med ert admin-konto och gå till Användarinställningarna för era medarbetare. Under rubriken Lager finns dessa nya inställningsmöjligheter:

  • Skapa in- och utleverans.
  • Använda andra lager än standardlager.
    (Som standard kan en användare bara leverera från och till sitt standardlager.)
  • Visa kvarvarande artiklar under inventering
    (Använd vid en inventering om en anv behöver se artiklar som inte inventerats ännu.)
Lagervärde

Vi har lagt till ett fält för lagervärde på artiklarna i lagret samt en summering av lagervärdet för att underlätta er bokföring.

Lagervärde finns för alla era lager, inte bara huvudlagret. Det innebär att ni snabbt ser lagervärdet för lagret t ex i en teknikers bil.

Ang Inventering

Nu kan man signera hela inventeringen på en gång vilket avsevärt underlättar sluthantering av inventering.

När du inventerar kan du scanna artiklarna med en handscanner (via bluetooth). Då öppnas ett fält där du matar in antal i lager eller andra uppgifter. Det befintliga tangentbordet på ios-enheter försvinner tyvärr när man scannar så vi har lagt in ett eget för att fixa det!

Och du har väl inte missat att du kan Skapa inleverans till valfritt lager direkt från en Inköpsorder

Läs mer om Lager

Support

För att ni snabbare och lättare ska hitta till Support från oss har vi lagt upp en Support-sida. Där hittar du sådant som all dokumentation om systemet, kan söka på sidorna, FAQ.

Till Support-sidan

Foto: Karin M Persson

Kompressorteknik ML AB valde Serviceprotokoll.se!

Kompressorteknik ML AB servar och reparerar kompressorer, fläktar och pumpar. Deras inriktning är främst på biogas och bryggeriverksamhet. Kompressorteknik ML köper in begagnade kompressorer som de renoverar och hyr ut eller säljer. Företaget har 14 anställda som är lite utspridda i landet, Ludvika, Stockholm och Falkenberg. Kunderna finns i hela Skandinavien.

Vi ställde några frågor till Magnus Elnertz, CEO på Kompressorteknik ML AB

Varför valde ni just serviceprotokoll.se?
Första träffen på Google, för lat att leta vidare. ☺️
Jag träffade Börje (Kroon) på en mässa för nått år sedan där han presenterade sin idé. Sedan tror jag att det har legat i bakhuvudet.

Vad gillar ni bäst med vårt system?
Det vi framför allt letade efter när vi valde serviceprotokoll var att få ett system med maskinhistorik för att kunna följa upp vad som är gjort på respektive kund och maskin.
Toppen när systemet själv också skapar nästa service baserat på drifttimmar.
Riktigt bra att kunna bjuda in kunderna i systemet för att de skall kunna se historik och vad som är bokat.

Logo Crown

Handlar ni från Crown?

Nu har vi fixat så följesedlar och fakturor från Crown går direkt in i Fortnox.

Se alla leverantörer som vi har EDI-koppling till

Sgreen

Välkomna!

Vi hälsar Simple Green varmt välkomna som användare av Serviceprotokoll.se!

Besök SGreens hemsida

December

Logo Westerlunds åkeri

Välkomna!

Välkomna som användare av serviceprotokoll.se – S-E Westerlunds Åkeri AB!

Så här beskriver de själva sin verksamhet på sin hemsida.

”Våra transporter består till största delen av pallgods, såsom stallströprodukter och biobränsle för uppvärmning till såväl företag som privatkund. Vi kan även ombesörja andra typer av transporter enligt behov och inga uppdrag är omöjliga.”

Besök S-E Westerlunds Åkeri ABs hemsida

Foto på de som arbetar med Höglandets kompressorservice
Foto: Hasse Bengtsson

Välkomna!

Välkomna som användare av serviceprotokoll.se – Höglandets kompressorservice!

Höglandets kompressorservice ”kan allt om kompressorer – från projektering och installation till löpande underhåll”. Då kommer vårt system väl till pass!

Besök Höglandets kompressorservices hemsida.

November

Hönö värmeservice - logo

Välkommen!

Vi välkomnar Hönö Värmeservice som ny användare av vårt system.

Hönö Värmeservice har lång erfarenhet av service, reparationer och nyinstallationer av värmepumpar av alla fabrikat.

Besök Hönö värmeservice hemsida