Våra kunder

Möt några av alla som använder sig av serviceprotokoll.se i sin verksamhet.
De jobbar med storkök, tryckluft, kaffemaskiner, kompressorer, hissar, vvs, el, truckar – som några exempel.

Vi frågade några vad de tycker är det bästa med Serviceprotokoll.se. Se vad de svarade.


En av Myhrvolds servicetekniker vid sin bil
Logga och länk till Myhrvold Nordic AB

Myhrvold Nordic AB

Myhrvold Nordic AB marknadsför, levererar och utför service på utrustning till Dagligvaruhandel, Livsmedelsindustri och Storkök.

”Det vi säljer kan vi installera och ge service på. Tillsammans med våra samarbetspartners hjälper våra tekniker er när ni behöver det.”

”Serviceprotokoll.se ger oss en god plattform som möjliggör att servicen mot kund hamnar i fokus. Rätt delar, rätt pris och arbetstidsdebiteringen blir korrekt och som oftast direkt godkänd av kund på plats med den digitala signeringen.”

Adnan Arslanagic
Serviceansvarig Myhrvold Nordic AB



En av QSRs tekniker på väg ut på jobb

QSR

QSR är ett serviceföretag som lagar alla maskiner i köken på de stora fastfoodkedjorna såväl som den lilla glasskiosken och alla däremellan. Även det stora nöjesfältet är kund hos oss. Våra servicetekniker har lång erfarenhet även om företaget är ganska nytt. Dessutom projekterar och bygger vi nya kök, samt säljer allt från reservdelar och utrustning till nya maskiner där det behövs.

”Vi är flera tekniker ute på fältet, dessutom spridda över landet, och vi sökte ett system som är lätt att jobba med både på fältet och i efterarbetet att förvandla jobbet till en faktura.

Vi tycker Serviceprotokoll fungerar mycket bra i vår vardag, enkelt att hantera både att göra order, beställa reservdelar och följa upp vad som gjorts. Att våra kunder och uppdragsgivare själva kan logga in och läsa teknikerns åtgärder samt se historik på sina maskiner uppskattas av både dem och oss.

Att man har god sökbarhet på alla delar i systemet är fantastiskt bra.

Vi har haft förmånen att få vara med och utveckla Serviceprotokoll sedan starten och uppskattar att funktioner tillkommer och att det går att anpassa till våra, ibland lite speciella, behov.

Serviceprotokoll växer och förbättras ständigt, det är ju fantastiskt bra!”

QSR teamet
Marcus Gustafsson
Teknisk chef
QSR Partner AB


Avesta Elcenter

Avesta Elcenter AB har servat företag, fastighetsägare och privatpersoner med elinstallation inom- och utomhus, felsökning, kompletteringar samt förebyggande åtgärder i nära 30 år.

Fokus ligger på säkerhet, kvalitet och servicekänsla. De arbetar med ledande leverantörer på marknaden och deras elektriker hjälper till med planering, design och installation.

”Vi använder EDI-kopplingar från leverantörer och får på detta sätt enkelt över allt material på arbetsordrar (AO) samtidigt som montörerna enkelt rapporterar in tiden på AO i Serviceprotokoll.se.

Detta kortar ner tiden för faktureringen och vi får snabbare in betalningen.”

Daniel Assmundson
VD Avesta Elcenter AB

Foto på några av Hedström & Kroons servicebilar.

Hedström & Kroon AB

Hedström & Kroon AB är ett serviceföretag i Borås som erbjuder helhetslösningar inom tryckluft, syrgas och kvävgas med kunniga servicetekniker som utför service och installationer dygnet runt.

”Spårbarhet och kontinuitet är nyckelord inom allt underhåll. Därför har våra kunder tillgång till alla servicedokument och manualer i  serviceprotokoll.se med personlig inloggning.

Vi utför också läckagesökning med ultraljudsutrustningen och dokumenterar dessa i serviceprotokoll.se med taggning, beskrivning och foto av läckagestället. Genom att sammanställningen finns på webben kan kunden själv redigera åtgärdat läckage.

Sebastian Kroon
VD Hedström & Kroon AB


Fler företag som valt att arbeta med Serviceprotokoll.se

Borås Elteam