Våra kunder

Möt några av alla som använder sig av serviceprotokoll.se i sin verksamhet.
De jobbar med storkök, tryckluft, kaffemaskiner, kompressorer, hissar, vvs, el, truckar – som några exempel.

Vi frågade några varför de valt Serviceprotokoll.se!


Logga till Anytech

Anytech Scandinavia AB

Anytech Scandinavia AB vänder sig till aktörer inom brunnsborrning och horisontalborrning, grundläggning och grundförstärkning. De förser borrbranschen med maskiner och maskinservice samt tillbehör, reservdelar och kompletteringar. De säljer dessutom annat som borraren behöver så som borrutrustning, hammare, foderrör och material för vatten- och energibrunnar.

Varför valde ni serviceprotokoll.se?

”Vi valde serviceprotokoll när vårt företag var i ett stadie då verkstaden växte och vi behövde tydligare rutiner för uppföljning av våra kunder och deras respektive maskiner, inkl all historik om respektive maskin, samlat på ett ställe.

En förutsättning var också att det är mobil-anpassat och molnbaserat så att det finns lätt tillgängligt för våra tekniker ute i fält.

Serviceprotokoll är ett program som är väl genomarbetat och helt anpassat för en verkstad och resande tekniker. Vi slipper alla anteckningsböcker, lappar och excelark och kan enkelt och säkert hålla allt på en plats. Dessutom kan våra kunder samt våra avtalsverkstäder logga in i programmet. Vi kan dessutom ansluta serviceprotokoll till FortNox och på så sätt minska ner på extraarbete i samband med fakturering.

Vi har genom de år vi haft systemet då och då hört av oss till Serviceprotokoll med tankar och idéer om förbättringar och de har alltid lyssnat på oss och varit snabba på att göra uppdateringar om vi kommer med önskemål.”

Anytech Scandinavia AB
Dick Kjellberg bygger en gungställning.
Här byggs det en gungställning.

DICK KJELLBERGS SERVICE, SPORT & IDROTT

Basketkorgar, ribbstolar, poängtavlor, spegelväggar, klätterrep, klätterväggar, utegym, klätterställningar, vädertåliga pingisbord, ridåväggar, vikväggar, gymnastikutrustning… 
Nyinstallationer i sporthallar, besiktningar, service, reparationer och underhåll.

Listan blir lång när man ska berätta vad DICK KJELLBERGS SERVICE, SPORT & IDROTT sysslar med. 

Varför valde ni serviceprotokoll.se?

”Jag startade min firma för 8 år, hade inget protokoll och var inte alls intresserad av det där med data. Men när jag fick tipset om serviceprotokoll.se av en bekant åkte jag till Borås och träffade Robin. Jag förklarade för honom hur jag ville ha det och fick ett protokoll efter mina önskemål. Robin fick guida mig i början och svarade alltid på telefon. Det var helt suveränt och protokollet fungerar skitbra!.

Även mina kunder är helnöjda. Till 95% jobbar jag direkt mot kommuner. Jag lägger upp dem som kundanvändare. Då kan de logga in och själva se vad som gjorts, hämta protokoll, se foton på skador. Att ta ett foto och bifoga protokollet är mycket bättre än att förklara i text, det blir lättare för kunden att ta bra beslut om åtgärder.”

Dick Kjellberg
Dick Kjellbergs service, sport & idrott
http://www.kssi.se/

HÖGTRYCKSCENTER I VÄST AB

Högtryckscenter i Väst AB (HTC) är Svensk generalagent för Goupil elektriska arbetsfordon och för Dynajet högtryckstvättar och är en kompletta leverantör av alla typer av högtryckstvättar. HTC erbjuder även specialanpassade tvätthallar. Detta innebär att du hittar allt från ditt nya elektriska arbetsfordon från Goupil till städmaskiner och skurmaskiner och Glutton, som är en elektrisk torg- och gatudammsugare. HTC tillhandahåller en komplett serviceorganisation för hela sitt sortiment.

Därför valde vi Serviceprotokoll.se

”Serviceprotokoll.se (som vi i dagligt tal kallar Sepo) är ett väl genomarbetat system för speciellt verkstadsarbeten och det är tydligt att ett stort fokus läggs på att höra vad kunden har för behov samt att ni även är lyhörda på problem/tankar på hur det kan förbättras för just vår miljö. Vi är nöjda med att vi valde Serviceprotokoll.se.”

Tobias Magnusson
VD HTC Högtryckscenter 
https://www.htcab.com

En servicetekniker står framför en truck och en dator.
Foto: WTS Machinery Solutions

WTS Machinery Solutions

WTS är en totalleverantör av trucktjänster sedan 1987 som hjälper kunder med allt gällande deras maskinpark, vare sig kunden vill uppdatera eller underhålla sina maskiner. WTS är den självklara partnern för dig som behöver hjälp gällande materialhantering.

– Truckar. Både nya och begagnade.
– Lift: Nya av märket Zoomlion.
– Förebyggande underhåll & reparationer av befintliga maskiner.
– Korttidshyra.
– Finansiering vid köp av truck & lift.
– Lift & traversutbildning.
– Försäljning av reservdelar och tillbehör.

Därför valde vi serviceprotokoll.se

”Då vår tidigare leverantör av service-system valde att höja priserna med 300% över en natt så började vi sondera marknaden efter ett nytt system.

Vi kikade på flera olika men när vi såg serviceprotokoll.se insåg vi att vi hittat rätt.

Serviceprotokoll.se passar vår verksamhet perfekt. Det är smidigt att få till kundanpassningar och systemet är mycket användarvänligt.”

Linus Waara
WTS Machinery Solutions
https://www.wtsmachinery.se
En av Myhrvolds servicetekniker vid sin bil
Logga och länk till Myhrvold Nordic AB

Myhrvold Nordic AB

Myhrvold Nordic AB marknadsför, levererar och utför service på utrustning till Dagligvaruhandel, Livsmedelsindustri och Storkök.

Varför valde ni serviceprotokoll.se?

”Det vi säljer kan vi installera och ge service på. Tillsammans med våra samarbetspartners hjälper våra tekniker er när ni behöver det.”

”Serviceprotokoll.se ger oss en god plattform som möjliggör att servicen mot kund hamnar i fokus. Rätt delar, rätt pris och arbetstidsdebiteringen blir korrekt och som oftast direkt godkänd av kund på plats med den digitala signeringen.”

Adnan Arslanagic
Serviceansvarig Myhrvold Nordic AB

En av QSRs tekniker på väg ut på jobb

QSR

QSR är ett serviceföretag som lagar alla maskiner i köken på de stora fastfoodkedjorna såväl som den lilla glasskiosken och alla däremellan. Även det stora nöjesfältet är kund hos oss. Våra servicetekniker har lång erfarenhet även om företaget är ganska nytt. Dessutom projekterar och bygger vi nya kök, samt säljer allt från reservdelar och utrustning till nya maskiner där det behövs.

Varför valde ni serviceprotokoll.se?

”Vi är flera tekniker ute på fältet, dessutom spridda över landet, och vi sökte ett system som är lätt att jobba med både på fältet och i efterarbetet att förvandla jobbet till en faktura.

Vi tycker Serviceprotokoll fungerar mycket bra i vår vardag, enkelt att hantera både att göra order, beställa reservdelar och följa upp vad som gjorts. Att våra kunder och uppdragsgivare själva kan logga in och läsa teknikerns åtgärder samt se historik på sina maskiner uppskattas av både dem och oss.

Att man har god sökbarhet på alla delar i systemet är fantastiskt bra.

Vi har haft förmånen att få vara med och utveckla Serviceprotokoll sedan starten och uppskattar att funktioner tillkommer och att det går att anpassa till våra, ibland lite speciella, behov.

Serviceprotokoll växer och förbättras ständigt, det är ju fantastiskt bra!”

QSR teamet
Marcus Gustafsson
Teknisk chef
QSR Partner AB

Avesta Elcenter

Avesta Elcenter AB har servat företag, fastighetsägare och privatpersoner med elinstallation inom- och utomhus, felsökning, kompletteringar samt förebyggande åtgärder i nära 30 år.

Fokus ligger på säkerhet, kvalitet och servicekänsla. De arbetar med ledande leverantörer på marknaden och deras elektriker hjälper till med planering, design och installation.

Därför använder vi serviceprotokoll.se

”Vi använder EDI-kopplingar från leverantörer och får på detta sätt enkelt över allt material på arbetsordrar (AO) samtidigt som montörerna enkelt rapporterar in tiden på AO i Serviceprotokoll.se.

Detta kortar ner tiden för faktureringen och vi får snabbare in betalningen.”

Daniel Assmundson
VD Avesta Elcenter AB
Foto på några av Hedström & Kroons servicebilar.

Hedström & Kroon AB

Hedström & Kroon AB är ett serviceföretag i Borås som erbjuder helhetslösningar inom tryckluft, syrgas och kvävgas med kunniga servicetekniker som utför service och installationer dygnet runt.

Därför använder vi serviceprotokoll.se

”Spårbarhet och kontinuitet är nyckelord inom allt underhåll. Därför har våra kunder tillgång till alla servicedokument och manualer i  serviceprotokoll.se med personlig inloggning.

Vi utför också läckagesökning med ultraljudsutrustningen och dokumenterar dessa i serviceprotokoll.se med taggning, beskrivning och foto av läckagestället. Genom att sammanställningen finns på webben kan kunden själv redigera åtgärdat läckage.”

Sebastian Kroon
VD Hedström & Kroon AB

Vi har förstås många fler kunder. Snart kommer deras loggor här också. 🙂